Braziliaanse legende Ronaldo vreest Oranje: 'Ik denk niet dat we al klaar zijn voor die wedstrijd'

WK voetbal

Vandaag, 12:07

Link gekopieerd

Nederland kan in de volgende ronde van het WK voetbal mogelijk Brazilië treffen. Als het aan Ronaldo ligt, wordt een clash tussen beide landen echter nog even uitgesteld. De Braziliaanse voetballegende hoopt dat de Seleção Oranje voorlopig ontloopt, zo vertelt hij in gesprek met RomárioTV.

Als het Nederlands elftal Groep F wint, treft het in de knock-outfase de nummer twee van Groep C. Brazilië gaat daar momenteel op doelsaldo aan kop, maar Marokko speelt nog tegen het al uitgeschakelde Haïti. De Brazilianen nemen het op hun beurt op tegen Schotland. Daardoor bestaat de kans dat Marokko de groep wint en Brazilië als tweede eindigt. In dat scenario wacht mogelijk een kraker tussen Oranje en de Brazilianen.

Ronaldo heeft liever dat Japan of Zweden de volgende tegenstander van Brazilië wordt. “Ik denk dat we Nederland moeten ontlopen”, zegt de oud-spits. “Het is nog te vroeg. Ik denk niet dat we al klaar zijn voor die wedstrijd tegen Nederland. Ik denk dat we in het toernooi gaan groeien, maar nu zijn we er niet klaar voor", aldus Ronaldo. "Japan en Zweden zijn twee landen zijn die we makkelijk kunnen verslaan.”

René van der Gijp reageerde dinsdag op geheel eigen wijze op de doelpunten van die andere Ronaldo - namelijk Cristiano Ronaldo - in het WK-duel met Oezbekistan. Bekijk de beelden bovenaan deze pagina.