
WK voetbal
Vandaag, 13:03
Iran is speelstad Los Angeles dankbaar voor de gastvrijheid, ondanks de moeilijke omstandigheden voor het land op het WK voetbal. De ploeg liet na het 0-0-gelijkspel tegen België, de tweede en voorlopig laatste wedstrijd die de Iraniërs daar speelden, een handgeschreven boodschap achter in de kleedkamer uit dankbaarheid. "Dankjewel, Los Angeles, voor jullie gastvrijheid", stond daarop.
"We kwamen met trots naar Los Angeles, hebben met eer gestreden en vertrekken met waardigheid", stond ook in de in het Engels geschreven tekst, die werd gedeeld door de Iraanse voetbalbond. Ook de supporters werden bedankt voor hun "hart, stem en ziel". In het Los Angeles Stadium eindigde Irans eerste wedstrijd van dit WK vorige week tegen Nieuw-Zeeland ook gelijk (2-2). Er resteert nog een groepsduel met Egypte in Seattle.
De Iraanse ploeg heeft regelmatig geklaagd over de omstandigheden tijdens het WK. Zo mogen de voetballers maar kort in de VS verblijven en moeten ze al snel na het duel terug naar hun basiskamp in Mexico.
Dominique Schreinemachers zei eerder bij De Oranjezondag: "De voetballers van Iran hebben na het WK geen leven meer." Bekijk het in de video bovenaan deze pagina.