Max Verstappen reageert op crash in kwalificatie GP Oostenrijk

Formule 1

Vandaag, 18:12

Link gekopieerd

Max Verstappen is gecrasht tijdens de kwalificatie voor de Grote Prijs van Oostenrijk. De viervoudig wereldkampioen schoot op de Red Bull Ring in Spielberg vlak voor het einde van de derde en laatste kwalificatiesessie van de baan.

Verstappen gaf na afloop aan dat hij in orde is. Hij had nog geen verklaring voor de crash, al vertelde hij dat hij in de laatste ronde al problemen had in de zesde bocht. "In bocht 9 was de auto vervolgens meteen weg", zei hij bij Sky Sports. "Het was niet meer te corrigeren. Dat was een beetje vreemd, maar we gaan ernaar kijken."

"Het is jammer. Realistisch gezien hadden we volgens mij op P3 kunnen eindigen, wat toch iets beter is dan P5. Maar eerlijk gezegd waren we dan waarschijnlijk ook teruggevallen naar de vijfde plaats, omdat de start voor ons lastig is", aldus Verstappen.

Shelly Sterk, presentatrice van het Ziggo Sport Race Café, blikte bij Vandaag Inside Oranje vooruit op de Grote Prijs van Oostenrijk. Bekijk het in de video bovenaan deze pagina.