
Nederlands Elftal
Vandaag, 18:58
Jan Boskamp heeft in gesprek met Het Belang van Limburg teruggeblikt op de groepsfase van het Nederlands Elftal op het WK. Ook blikt hij kort vooruit op de aanstaande zestiende finale tussen Oranje en Marokko.
"In Nederland dansen ze intussen de polonaise na een 7 op 9 in de groepsfase," wordt Jan voorgelegd. Hij reageert lachend: "Zoals voorspeld. Een keertje winnen is genoeg om iedereen te doen geloven dat we wereldkampioen kunnen worden. Niet dat ze een geweldige wedstrijd speelden tegen Tunesië. Maar wat wil je ook als je na acht minuten 0-2 voorstaat. Daarna vonden ze het wel best en namen ze wat gas terug."
Brobbey was in de groepsfase goed voor drie doelpunten. Jan zegt over de spits: "Bij Ajax was hij al ontzettend sterk, maar in Engeland heeft hij zich alleen maar verder ontwikkeld. Met Brobbey hebben we nu een aanspeelpunt, iemand die een bal kan bijhouden en hem kan meegeven aan anderen. Sinds hij in de ploeg staat, loopt het gewoon. De uitzwaaiwedstrijd tegen Algerije en de eerste groepsmatch tegen Japan waren niet om aan te gluren, maar nu scoren we met de ogen dicht."
Over de aanstaande wedstrijd tegen Marokko zegt Jan: "Wel een pittige loting. Ik vind Marokko een hele leuke ploeg om naar te kijken, maar ik geef Oranje wel het meeste kans om door te stoten. Zestig procent, zeg maar."
Nordin Ghouddani, de host van Mocro Inside, zei onlangs bij Vandaag Inside Oranje: "Zoals ik het nu zie, is Nederland kansloos tegen Marokko."