Valentijn Driessen ergert zich aan uitspraken van Rob Jetten: 'Dan hoeft hij ook niet te komen!'

Nederlandse politiek

Gisteren, 14:55

Link gekopieerd

Valentijn Driessen heeft in de Kick-Off-podcast van De Telegraaf zijn ergernis uitgesproken over Rob Jetten.

Oranje werkte vrijdagnacht om 01.00 uur Nederlandse tijd de laatste groepswedstrijd van het WK af in Kansas City. De ploeg van bondscoach Ronald Koeman versloeg Tunesië met 1-3, verzekerde zich daarmee van de groepswinst en treft in de volgende ronde Marokko.

Valentijn reageert kritisch op minister-president Jetten, die vrijdag toegaf het laatste groepsduel van Oranje tegen Tunesië (1-3) niet volledig te hebben bekeken. "Dan hoeft hij dus ook niet te komen als Nederland heel ver komt", zegt Valentijn. "Laat hem dan ook maar lekker zijn dutje doen en dan blijft hij lekker in Nederland. Maar het is al heel wat dat hij nu eindelijk een keer in Nederland is. Want de eerste maanden van zijn periode als premier was hij voornamelijk in het buitenland te vinden."

Valentijn vervolgt: "Toen dook hij overal op. Toen had hij minder moeite. Toen had hij minder slaaptekort. Nu moet hij het waarschijnlijk bijslapen. Maar ik zit niet te wachten op Rob Jetten bij het Nederlands elftal", aldus Valentijn over Jetten.

René van der Gijp genoot eerder deze week bij Vandaag Inside Oranje van berichtgeving Noa Vahle en Valentijn Driessen over weer in Kansas City. Bekijk het in de video bovenaan deze pagina.