Terug

Volg Vandaag Inside

Chaos op Schiphol betekent goudmijn voor claimclubs

Chaos op Schiphol betekent goudmijn voor claimclubs

1 aug 2022, 17:43

De drukte op luchthavens is voor reizigers natuurlijk heel vervelend, maar claimclubs varen er wel bij. Bedrijven als EUclaim, Vlucht-vertraagd.nl en Aviclaim zien een flinke groei in het aantal reizigers dat via hen geld terugeist van een luchtvaartmaatschappij, meldt Nieuwsuur.

Sinds begin april hebben de drie bureaus voor meer dan 38 miljoen euro aan claims aangenomen van passagiers vanwege een vertraagde of geannuleerde vlucht, lieten ze aan Nieuwsuur weten.

Vlucht-vertraagd.nl gaat bijna 70.000 claims ter waarde van 23 miljoen euro indienen bij luchtvaartmaatschappijen. Dat is ruim twee keer zoveel als in dezelfde maanden vorig jaar. Het bureau kreeg vooral vorderingen voor KLM, Transavia en Easyjet binnen.

EU-claim vraagt 10 miljoen euro aan compensatie van luchtvaartmaatschappijen en 1 miljoen voor het terugbetalen van tickets bij geannuleerde vluchten. Bij Aviclaim gaat het in totaal om 4,5 miljoen euro.

Deel dit artikel

Link gekopieerd
Ontvang onze nieuwsbrief
Meld je aan voor onze wekelijkse mail vol met de beste fragmenten, het meest spraakmakende nieuws, een kijkje achter de schermen en meer.

Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Vandaag Inside ontvangen met daarin het laatste nieuws, de leukste video's en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.

Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.

© 2024 Talpa Network | Alle rechten voorbehouden.