Terug

Volg Vandaag Inside
Chaos op Schiphol betekent goudmijn voor claimclubs

Chaos op Schiphol betekent goudmijn voor claimclubs

1 aug 2022, 17:43

Link gekopieerd

De drukte op luchthavens is voor reizigers natuurlijk heel vervelend, maar claimclubs varen er wel bij. Bedrijven als EUclaim, Vlucht-vertraagd.nl en Aviclaim zien een flinke groei in het aantal reizigers dat via hen geld terugeist van een luchtvaartmaatschappij, meldt Nieuwsuur.

Sinds begin april hebben de drie bureaus voor meer dan 38 miljoen euro aan claims aangenomen van passagiers vanwege een vertraagde of geannuleerde vlucht, lieten ze aan Nieuwsuur weten.

Vlucht-vertraagd.nl gaat bijna 70.000 claims ter waarde van 23 miljoen euro indienen bij luchtvaartmaatschappijen. Dat is ruim twee keer zoveel als in dezelfde maanden vorig jaar. Het bureau kreeg vooral vorderingen voor KLM, Transavia en Easyjet binnen.

EU-claim vraagt 10 miljoen euro aan compensatie van luchtvaartmaatschappijen en 1 miljoen voor het terugbetalen van tickets bij geannuleerde vluchten. Bij Aviclaim gaat het in totaal om 4,5 miljoen euro.

Ontvang onze nieuwsbrief

Meld je aan voor onze wekelijkse mail vol met de beste fragmenten, het meest spraakmakende nieuws, een kijkje achter de schermen en meer.

Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.

© 2025 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.