Terug

Volg Vandaag Inside
Ajax wint 'Oscar voor creativiteit' voor omsmelten kampioensschaal

Ajax wint 'Oscar voor creativiteit' voor omsmelten kampioensschaal

23 juni 2022, 21:29

Link gekopieerd

Ajax heeft bij de Cannes Lions, ook wel ook wel de Oscars voor creativiteit in de marketingwereld, een leeuw in de wacht gesleept voor het omsmelten van de kampioensschaal in duizenden 'kampioenssterren.'

Ajax liet in 2021 de kampioensschaal omsmelten in 42.000 kleine 'kampioenssterren'. Alle seizoenkaarthouders ontvingen 'a piece of Ajax'. Ajax-fans zonder seizoenkaart en verzamelaars boden op veilingsites honderden euro's op de 'kampioenssterren.'

Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax, is verheugd met de prijs. 'We zijn enorm blij dat we onze meest recente schaal in aanwezigheid van onze fans konden ontvangen, en kijken nu al weer uit naar het volgende zilverwerk wat we hopen te behalen op het veld. Maar we zijn ook onverminderd trots op de wereldwijde waardering voor ons creatieve werk buiten het veld, en deze leeuw voor Piece of Ajax in het bijzonder.'

Ontvang onze nieuwsbrief

Meld je aan voor onze wekelijkse mail vol met de beste fragmenten, het meest spraakmakende nieuws, een kijkje achter de schermen en meer.

Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.

© 2025 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.