
Vandaag Inside nieuws
Vandaag, 13:59
Albert Verlinde heeft in gesprek met Wilfred Genee bij The Friday Move op BNR gereageerd op uitspraken die Johan Derksen onlangs over hem deed (zie video hierboven) bij Vandaag Inside Oranje.
Onlangs werd bekend dat Albert Verlinde komend najaar weer te zien is bij Vandaag Inside. De entertainmentkenner rondt zijn huidige contractperiode bij RTL af en is daarna niet langer exclusief verbonden aan de zender. Daardoor ontstaat er ruimte om ook weer aan te schuiven in de talkshow van Johan Derksen, Wilfred Genee en René van der Gijp.
Naast zijn terugkeer bij Vandaag Inside blijft Albert ook actief voor RTL. Zo zal hij regelmatig aanschuiven in de nieuwe talkshow van Renze Klamer, die later dit jaar van start gaat.
Bij RTL Tonight kreeg Albert onlangs de vraag bij welke talkshow hij zit wanneer er groot entertainmentnieuws is. Albert reageerde: "Over het algemeen weet je dat je bij Vandaag Inside ingeboekt wordt, en dan pak je wat er op een dag gebeurt. En hier zal ik zitten als er een grote dramaserie wordt gelanceerd, of er overlijdt een bekend iemand... Dan ga ik bij Renze zitten, ik denk dat dat een beetje de verdeling wordt."
Johan Derksen reageerde bij Vandaag Inside op die uitspraken (zie video bovenaan deze pagina): "Daar knapte ik helemaal op af. Dan denk ik: Albert, blijf dan lekker weg. Wij moeten geen gunsten van RTL krijgen dat hij hier een keer mag zitten. Kom op, zeg! Ik heb me erover opgewonden. We hebben het toch niet over Onze Lieve Heer, we hebben het over een meneer die zijn eigen musicals zit te promoten. Hij is nog gekker dan Gerard Joling, met z'n musicals!"
Bij The Friday Move op BNR is Albert het eens met de reactie van Johan: "Wat ik gezegd heb: bij Vandaag Inside word je over het algemeen van tevoren ingepland. En ik denk dat ze bij Renze af en toe kiezen: dit is een dag dat je er zit. Maar dat werd een beetje vervelend uitgelegd. En ik vond dat Johan groot gelijk had, dat hij zei van: blijf lekker zitten. Dat vond ik echt. Ik heb hem ook een mailtje gestuurd: het spijt met als het zo overgekomen is, ik heb het echt niet op die manier bedoeld. En natuurlijk ga ik jullie niet afbellen omdat ik naar Renze toe zou moeten."
Kijk de woorden van Johan Derksen over Albert Verlinde bij Vandaag Inside Oranje terug in de video bovenaan deze pagina.