
TV-programma's
Vandaag, 17:20
Johan Derksen is er niet rouwig om dat Arno Vermeulen (66) zijn afscheid heeft aangekondigd bij de NOS. De commentator en chef voetbal is al sinds 2003 werkzaam bij de omroep, maar is momenteel aan zijn laatste WK bezig alvorens hij met pensioen gaat. Geen groot gemis, zo stelt Johan maandagavond aan tafel bij Vandaag Inside Oranje. Zie video hierboven.
"Je hebt weleens, wanneer iemand weggaat, dat je hem gaat missen, want je raakt gehecht aan iemand," leidt Johan het onderwerp in. "Dat had ik heel sterk bij Mart Smeets toen hij wegging. Toen vond ik de Tour de France een stuk minder leuk. Die stem en die bravoure van hem. Kees Jansma, daar had je het ook bij; die hoort bij het voetbal, daar had je het ook bij."
In dit geval gaat die vlieger niet op bij Johan: "Ik denk dat als Arno weggaat... Het is natuurlijk de vleesgeworden saaiheid. Niemand mist hem..." De woorden worden door René van der Gijp met hard gelach beantwoord. "René, ik ga nog verder," vervolgt Johan. "De mensen die personeelszaken doen bij Studio Sport, die zijn erin geslaagd de saaiste mensen van heel Nederland bij elkaar te brengen. Wie er ook presenteert, je dreigt erbij in slaap te vallen."
Bekijk de volledige analyse van de Vandaag Inside Oranje-tafel in de video bovenaan deze pagina!