
Overige media
Vandaag, 12:32
Afgelopen zaterdagavond gingen in twee speciale blokken op NPO1 verschillende kerstreclames in première. In gesprek met De Telegraaf laat Chris Woerts zijn licht schijnen over de commercials.
"Het is allemaal feelgood wat we te zien krijgen, alsof we in een ’heppie de peppie’-land leven, zonder problemen," begint Chris. "De rauwe realiteit van alledag is echter anders. In veel gezinnen is het helemaal niet gezellig. Sterker nog: iedereen kijkt er tegenop om met tweede kerstdag naar de schoonouders te moeten. Het is allemaal fake wat we zien."
Vooral de reclame van de PLUS kan Chris niet bekoren: "Amateurwerk. Ik denk dat het geld op was. Normaal pakken ze uit, maar nu zie je wat etende mensen die liedjes zingen. Vreselijk."
Ook over de commercial van Jumbo, met een hoofdrol voor Frank Lammers, is de sportmarketeer niet te spreken: "Die kerstreclame staat ver weg van de realiteit. Wie gaat er met de kerst nou aan zijn oude vriendje denken? Ik vind Frank ook uitgespeeld bij de Jumbo, hem moet je echt vervangen. Mensen zijn Frank Lammers-moe in Nederland. Ik word gek van die man."
De reclamespot van Albert Heijn met Jeroen van Koningsbrugge is volgens Chris de beste van het jaar: "Zo’n spot kan zo een miljoen euro hebben gekost”, aldus de marketing-expert."
Ook om de commercial van Aldi heeft de sportmarketeer moeten lachen: "Daarin zie je dat Andy van der Meijde, die niet eens weet hoe je een ei moet bakken, ineens wordt neergezet als keukenprins, hilarisch vind ik dat."
Bekijk in de video bovenaan deze pagina de eerste beelden van Johan Derksen, Wilfred Genee en René van der Gijp in de kerstpromo van SBS6!
Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.