Terug
31 mei 2022, 20:25
Viaplay komt met een speciale telefoonlijn om klachten over het platform te behandelen. Ontevreden kijkers in Nederland kunnen vanaf volgende week direct hun klacht indienen.
'Iedere klacht is er één teveel', vertelt vicepresident Andrea Sahlgren in gesprek met Hart van Nederland. 'We hopen dat iedereen die iets te melden heeft, dat ook gaat doen via de officiële kanalen. Misschien is de oplossing in sommige gevallen wel heel simpel. We horen alle feedback, en luisteren er ook naar.'
Veel kijkers hebben last van haperende streams. Ook valt de uitzending vaak weg en moet de app opnieuw worden opgestart. In sommige gevallen kunnen klanten de stream dan niet meer volgen. Volgens Viaplay komen de haperingen door de trage internetverbinding die de klagers hebben. Ook de televisie waarop ze de streams afspelen zou niet geschikt zijn.
'We zijn in Nederland voor de lange termijn', gaat Sahlgren verder. 'Drie maanden geleden zijn we begonnen, we hebben een paar Formule 1-races gehad. Wij zijn erg blij met hoe het tot nu toe is verlopen. En we gaan er alles aan doen om te zorgen dat de klanten net zo tevreden zullen zijn.' De vicepresident van Viaplay wilde niet ingaan op de suggestie van de Consumentenbond om klanten te compenseren voor de slechte kwaliteit van de streams.
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Vandaag Inside ontvangen met daarin het laatste nieuws, de leukste video's en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.