Veldbestormer Amin reageert voor het eerst op selfie met Memphis

Veldbestormer Amin reageert voor het eerst op selfie met Memphis

5 sep 2021, 19:31

Link gekopieerd

Amin, de 13-jarige jongen die zaterdagavond het veld van het Philips Stadion betrad om een selfie met Memphis te maken, heeft in gesprek met het Jeugdjournaal zijn verhaal gedaan over het incident.

'Er waren nog twee minuten. Vol spanning dacht ik: zal ik gaan of zal ik niet gaan? Ik wou het bijna niet doen, en toen dacht ik: je leeft maar één keer. Toen pakte ik m'n kans en ben ik gewoon gegaan.' vertelde Amin. 'Hij (Memphis, red.) zag me al van ver aankomen, en toen ik wegging, zei hij: 'Rennen.' En toen gaf hij me een zetje om weg te gaan. Ze stonden volgens mij versteld van wat ik deed, want niemand doet dat zomaar.'

'Het was echt binnen tien seconden,' ging hij verder. 'Ik rende naar hem toe, nam een foto en rende gelijk weer terug naar m'n plek. Voordat de security kwam, zat ik alweer op mijn stoel. Toen ging ik gelijk m’n moeder bellen: had je het gezien, had je het gezien? En toen wilden mensen een foto met mij. En bij de uitgang gaf iedereen me een boks.'

De jongen was opgelucht dat Memphis rustig poseerde voor de foto: 'Niet iedereen doet dat. Sommigen maken geen foto en duwen je gewoon weg. Dat zou wel erg zijn als dat je zou overkomen.' De actie kan Amin wel een fikse boete of een stadionverbod opleveren: 'Het zou wel erg zijn en jammer zijn om niet meer naar wedstrijden te kunnen. Maar dan heb ik tenminste wel die foto met Memphis.'