Van Hanegem oordeelt hard: 'PSV heeft er afgelopen week een totale bende van gemaakt'

Van Hanegem oordeelt hard: 'PSV heeft er afgelopen week een totale bende van gemaakt'

26 sep 2021, 21:21

Link gekopieerd

Willem van Hanegem heeft in zijn column in het Algemeen Dagblad hard geoordeeld over PSV, dat deze week verloor van Feyenoord (0-4) en Willem II (2-1) en een zéér moeizame 1-2 overwinning boekte op Willem II: 'PSV heeft er afgelopen week een totale bende van gemaakt.'

'Het is wel zo dat Feyenoord in zeven dagen tijd zes punten heeft gepakt op PSV,' begint Van Hanegem. 'En dan boffen ze in Eindhoven nog dat ze midweeks bij het fenomenale Go Ahead Eagles wonnen, want dat is volgens Roger Schmidt echt een geweldige ploeg. Dat je zegt dat het de beste ploeg is waar je tegen hebt gespeeld vier dagen na de 0-4 nederlaag tegen Feyenoord, dan wil je daar iets mee bereiken. Misschien vond hij Feyenoord te defensief spelen in Eindhoven. Aan de andere kant: PSV kreeg tegen Feyenoord één echte kans. Beetje weinig toch met al die dure aanvallers?'

'Ze verloren nu dus ook van Willem II en nu speelden ze volgens Schmidt zelf weer veel beter dan de 0-4 winst die ze zelf eerder boekten tegen Ajax in de strijd om de Johan Cruijff Schaal,' gaat De Kromme verder. 'Want ze kregen een paar kansen. Nou nou, het is wat hè. Mag dit PSV, nadat ze de afgelopen jaren miljoenen hebben uitgegeven, alsjeblieft een paar kansen krijgen tegen Willem II?'

Van Hanegem constateert dat Feyenoord eerder dit seizoen met 0-4 van Willem II won. 'Het is te hopen dat Toon Gerbrands de woorden van Schmidt niet onderschrijft, want dan kom je dus nooit verder. PSV heeft een jaar lang aangemodderd en kreeg weinig kritiek. Dit seizoen moet het eindelijk gebeuren. Ik heb het al zo vaak geschreven: als je verder wilt komen, moet je eerlijk zijn: PSV heeft er afgelopen week een totale bende van gemaakt, maar de analyse was dat Go Ahead een soort Real Madrid is en dat ze tegen Willem II zelf juist heel goed waren.'