Opnieuw felle kritiek op Van de Beek: 'Ook mét hem speelde United met tien man'

Opnieuw felle kritiek op Van de Beek: 'Ook mét hem speelde United met tien man'

15 sep 2021, 09:05

Link gekopieerd

Donny van de Beek begon dinsdag verrassend in de basis bij Manchester United in het Champions League-duel met Sporting, maar de Nederlandse middenvelder werd in de rust alweer gewisseld. United speelde op dat moment al met tien man, nadat Aaron Wan Bissaka in de 37e minuut met rood van het veld was gestuurd. In The Sun krijgt Van de Beek opnieuw felle kritiek te verduren: 'Zelfs voor de rode kaart was het alsof United met tien man speelde, zo onzichtbaar was hij.'

De krant schrijft: 'Dit had het moment moeten zijn waarop Van de Beek aan Solskjaer had moeten laten zien wat hij kan. Maar na zijn korte optreden zal de trainer alleen nog meer overtuigd zijn dat hij ook zonder Van de Beek kan. Waarom hij mocht starten is al een mysterie. Na de rode kaart had Solskjaer er net zo goed een aanvaller af kunnen halen, of Fred, maar aan de andere kant: Van de Beek weet precies wat hij moet doen, maar hij laat het gewoon niet zien. Zelfs voor de rode kaart was het alsof United met tien man speelde, zo onzichtbaar was hij.'

In de Engelse media waren overigens ook andere geluiden te horen. Zo krijgt Van de Beek van Manchester Evening News een 6 ('Hij liet zich goed zien tijdens zijn zestiende basisplaats voor Manchester United') en wordt hij door Sky Sports zelfs beloond met een 7.