
6 sep 2021, 08:04
PSV heeft het contract van Mario Götze verlengd tot 2024, zo maakt de Eindhovense club bekend via de officiële kanalen. 'Ik ben erg gelukkig met wat ik hier heb gevonden,' zo laat de Duitse wereldkampioen weten.
Directeur Voetbalzaken John de Jong reageert verheugd op de contractverlenging: 'Het is geen geheim dat Mario een bepalende speler voor het team en in het realiseren van onze ambities is. Er was ons veel aan gelegen om hem langer voor PSV te behouden. In de laatste dagen van het transferwindow hebben verschillende clubs serieuze belangstelling voor hem getoond. Enkele daarvan zijn actief in het hoofdtoernooi van de UEFA Champions League. Ondanks zijn wens om op dat podium te spelen, kiest Mario voor PSV. Hij wil prijzen winnen met de club. Die ambitie delen wij en wij zijn vanzelfsprekend ontzettend blij dat hij zijn toekomst hier ziet.'
Ook Götze zelf kijkt uit naar een langer verblijf in Eindhoven: 'PSV is een fijne club en ik kan hier werken onder een uitstekende coach en begeleidende staf. Daarnaast is de energie die rondom ons team hangt erg prettig. Het totale plaatje klopt en daarom ben ik erg blij dat ik mijn voetbalcarrière hier kan vervolgen.'