Marc Overmars: 'Ik zou hem graag in de toekomst terugzien bij Ajax'

Marc Overmars: 'Ik zou hem graag in de toekomst terugzien bij Ajax'

7 sep 2021, 23:51

Link gekopieerd

In een video op de website van Ajax heeft Marc Overmars uitgebreid teruggeblikt op de afgelopen transferperiode. Daarbij gaat hij ook in op de transfer van Brian Brobbey, die naar RB Leipzig vertrok.

'Dan denk je: we hebben één spits. En bij Red Bull lopen er vijf, zes rond,' begint Overmars. 'Daar denk je dan weleens aan, ja. Maar het is zijn keuze geweest. Toch heb je altijd een beetje in je achterhoofd van: Die komt nog weleens een keer terug.'

De directeur voetbalzaken van Ajax gaat verder: 'Als je ziet hoe vorig jaar vier jongens uit de jeugd doorgebroken zijn: Gravenberch, Timber, Rensch en daar zat Brobbey bij. Dat was een prachtig groepje. Daar genoot je van, die worden belangrijker, die gaan een rol spelen in de toekomst van Ajax. En dat dat niet gebeurt, dat is spijtig. Maar dat is ook de wereld waarin we leven.'

Overmars reageert op de vraag of hij denkt dat het anders was gelopen als Brobbey, die richting het einde van het seizoen erg belangrijk was voor Ajax, een paar maanden eerder echt was doorgebroken: 'Nee, want hij was fysiek helemaal niet klaar toen. We hebben hem echt moeten opbouwen naar een niveau toe. Dat had hij echt nodig. Hij ziet er heel sterk uit, alleen conditioneel was het op dat moment niet zo geweldig.'

Toen de spits er klaar voor was, werd hij dus gebruikt: 'Ja. En het is jammer dat hij die hersenschudding kreeg, want toen was hij eigenlijk vaste basis geworden.' Of Overmars dingen anders had willen doen? 'Ik heb toen ook gezegd: ik heb misschien wel teveel geduld gehad. Iedereen binnen Ajax heeft nog contact met Brobbey, het is een kind van de club. Nogmaals: ik hoop dat het hem goed gaat, maar ik zou hem graag in de toekomst terugzien.'