Terug
28 jan 2022, 10:30
FC Barcelona is dicht bij een sponsordeal waardoor het historische Camp Nou voor het eerst een commerciële naam lijkt te krijgen. Volgens El Mundo Deportivo zou het gaan om de streamingdienst Spotify.
Barça zit nog altijd in grote financiële problemen en hoopt met de nieuwe sponsordeal wat extra ademruimte te verschaffen. De Catalanen verkochten nog niet eerder de titelrechten van de voetbaltempel, maar een ontkomen daaraan lijkt in de huidige benauwde situatie niet meer mogelijk. Het Zweedse Spotify is naar verluidt meer dan geïnteresseerd in de rechten van het stadion, waardoor de 'Blaugrana' komend seizoen mogelijk spelen in het 'Camp Nou Spotify'.
De Zweden zouden daarnaast ook op poleposition staan voor de volledige naamgeving (voor- én achterkant) op de Barcelona-tenues. Momenteel prijkt op de voorkant van het shirt nog de naam van het Japanse Rakuten, waarvan het contract medio 2022 afloopt. Op de achterkant staat nu nog het logo van de Turkse elektronicafabrikant Beko.
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Vandaag Inside ontvangen met daarin het laatste nieuws, de leukste video's en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.