Terug
6 juni 2023, 19:57
Carlo Boszhard vindt dat iedereen iets van René van der Gijp zou kunnen leren. Dat schrijft de presentator in zijn column voor tvgids.nl.
Aanleiding voor de column is de stelling 'anonimiteit op sociale media opheffen' van De Telegraaf. 78 procent is het ermee eens, 19 procent niet en 3 procent weet het niet. Carlo zegt daarover: "Geloof me, beste 19 procent: even nadenken voor je wat zegt of schrijft kan echt geen kwaad. Dat ga je echt wél doen als je naam erbij staat."
"Doe ik ook, bij elke zin toch even nadenken wat ik nou eigenlijk zeg, voordat er een nieuwe mediarel ontstaat," vervolgt hij. "We leven in een tijd waarin men niet verder leest dan twee zinnen en waarin een flinke aanpassing van je tekst doorgezet wordt op weer een ander forum. De koppenjagers liggen overal op de loer, want dat zorgt voor de broodnodige clicks. Angela de Jong kan in het AD haarfijn uitleggen wat ze vindt, maar net dat ene prikkelende zinnetje pakt de eindredactie eruit en staat boven haar column. Allemaal bedoeld voor onze dagelijkse broodnodige portie prettig te lezen slecht nieuws voor een ander."
"Daar zijn we – ik denk 98 procent – allemaal aan verslaafd. Die andere 2 procent bestaat uit René van der Gijp. Iedereen zou iets van René kunnen leren. Zijn reactie is niet laat gaan, maar (René van Gijp-imitatie): la gaan! Ik hoor het hem zeggen. René staat jaloersmakend in het leven."
"Maar er is er nog één," besluit Carlo. "Zat u ook op het puntje van uw stoel tijdens de confrontatie tussen Britt Dekker en Angela de Jong bij Renze? Terwijl iedereen daar achteraf een menig over had, werd op datzelfde moment aan tafel de boel heldhaftig gered door die andere 1 procent. Waarom zou je je druk maken over wat een ander over je zegt of schrijft?, zei Maarten van Rossem. Doet u allemaal een Van Rossem-imitatie: Sommige mensen denken dat ik al dood ben. Humor blijft ons altijd redden in welke tijd we ook zitten, 100 procent!"
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Vandaag Inside ontvangen met daarin het laatste nieuws, de leukste video's en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.