
28 sep 2021, 13:26
In Veronica Inside bespraken Johan, Wilfred, René en Hans maandagavond enkele Nederlandse keepers. De mannen zagen Joël Drommel in de fout gaan, terwijl Jasper Cillessen weer eens in de basis mocht beginnen bij Valencia, waar hij met een knappe redding in de absolute slotfase ervoor zorgde dat zijn ploeg een punt pakte tegen Athletic Bilbao (1-1).
Johan constateerde na het zien van de beelden van de blunder van PSV-doelman Joël Drommel tegen Willem II: 'De bondscoach gaat niet voor niks bij een nietszeggende Duitse club naar Flekken kijken. Hij heeft, buiten Bijlow, niet één keeper die geschikt is voor het Nederlands elftal.'
Wilfred was het daar niet helemaal mee eens: 'Nou moet ik zeggen: Cillessen stond dit weekend echt heel goed te keepen bij Valencia.' Hans was het met de presentator eens: 'Zo, die pakte een bal zeg, vlak voor tijd!'
'Ja, maar daar is wat mee, met die Cillessen,' haakte Johan in. 'Als de spelers dat een kutje vinden, en hem er niet bij willen hebben, dan is dat een probleem. Hij heeft nooit echt gefaald, maar Frank de Boer heeft hem schandalig behandeld. En er was niemand van die spelers die voor hem opkwam. Ze waren allemaal blij dat hij weg was.' Cillessen testte in aanloop naar het EK positief op een coronatest. Hij had echter geen klachten en leek dus weer snel aan te kunnen sluiten bij Oranje, maar toch liet Frank de Boer hem buiten de definitieve EK-selectie.
Hans was het met Johan eens: 'Het is wel heel raar. Er moet iets aan de hand zijn met hem, want hij is gewoon samen met Bijlow by far de beste keeper. Hij heeft het Nederlands elftal zelden of nooit in de steek gelaten, dus er moet iets anders zijn.'