Terug

Volg Vandaag Inside
Ajax begint samenwerking met populair mediaplatform

Ajax begint samenwerking met populair mediaplatform

17 sep 2019, 20:00

Link gekopieerd

Ajax gaat nog meer doen met sociale media. Als eerste Nederlandse voetbalclub gaan de Amsterdammers samenwerken met TikTok. Via dat platform worden korte video’s op muziek gemaakt, bewerkt en gedeeld.

'Als Ajax spelen we in op alle internationale mediatrends en willen we zichtbaar zijn op de digitale en social media-platformen waar onze fans zich begeven. Rondom TikTok is een ware hype ontstaan en we kijken er naar uit om in nauwe samenwerking met TikTok ons account te gaan ontwikkelen', zegt Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax.

TikTok is beschikbaar in ruim 75 landen en heeft meer dan 500 miljoen maandelijkse gebruikers. Ajax is al actief op Instagram (3,5 miljoen volgers), Facebook (3,1 miljoen volgers), Twitter (1,2 miljoen volgers), YouTube (565.000 abonnees) en LinkedIn (41.000 volgers).

Ontvang onze nieuwsbrief

Meld je aan voor onze wekelijkse mail vol met de beste fragmenten, het meest spraakmakende nieuws, een kijkje achter de schermen en meer.

Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.

© 2025 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.