Terug

Volg Vandaag Inside
Waarom het nieuwe controversiële thuisshirt lucratief kan uitpakken voor Ajax

Waarom het nieuwe controversiële thuisshirt lucratief kan uitpakken voor Ajax

21 juni 2022, 13:22

Link gekopieerd

Landskampioen Ajax heeft maandag het nieuwe thuistenue voor het seizoen 2022-2023 gepresenteerd. De gouden bedrukking van namen en rugnummers, in combinatie met de witte rugsponsor, kan op weinig goedkeuring rekenen van veel Ajax-supporters. Toch denkt Chris Woerts dat het nieuwe shirt lucratief kan uitpakken voor de Amsterdamse club.

'Het is heel simpel, aldus Chris in gesprek met het Algemeen Dagblad. 'Adidas betaalt Ajax een vermogen om elk jaar drie nieuwe shirts te mogen leveren. Dan is het logisch dat ze niet elk jaar met eenzelfde shirt komen. Dan kopen de mensen het niet meer.'

Fans hebben vaak van alles op- en aan te merken op een shirt, maar dat neemt niet weg dat de supporters in de rij staan om een shirt te bestellen. Dat zal bij Ajax niet anders zijn: 'En je moet het ook zo zien,' gaat Chris verder. 'Dezelfde fans die boos zijn wanneer hun shirt wat verandert, zijn ook boos wanneer hun club die ene grote speler niet meer kan halen. Anders gezegd: wanneer je geen gat in je begroting wil hebben, zal je elk jaar met een shirt moeten komen dat goed verkocht wordt.'

Ter illustratie noemt Chris het Bob Marley-shirt: 'Dat shirt was in een uur volledig uitverkocht. En dat is heel goed verklaarbaar. Mooi of minder mooi; fans willen nu eenmaal het shirt hebben dat hun helden dragen.'

Ontvang onze nieuwsbrief

Meld je aan voor onze wekelijkse mail vol met de beste fragmenten, het meest spraakmakende nieuws, een kijkje achter de schermen en meer.

Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.

© 2025 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.