Terug

Volg Vandaag Inside

PSV en Philips sluiten spectaculaire deal: 'Juist in deze tijd'

PSV en Philips sluiten spectaculaire deal: 'Juist in deze tijd'

11 nov 2020, 09:55

PSV heeft de sponsorovereenkomst met Philips met tien jaar verlengd, tot 2031. De Eindhovense voetbalclub en het gezondheidstechnologiebedrijf zijn al sinds 1913 aan elkaar verbonden.

Volgens het Eindhovens Dagblad ontvangt PSV momenteel een jaarlijkse bijdrage van 1,5 miljoen euro van Philips, maar wordt dat bedrag per 2021 tot minimaal 2031 verhoogt met 2,5 miljoen euro per jaar.

'Juist in deze tijd waarin niets meer vanzelfsprekend is, vinden we het belangrijk onze verbondenheid en maatschappelijke betrokkenheid bij de club en de regio uit te spreken', aldus Frans van Houten, topman van Philips. 'Daarom hebben we, als oprichter van PSV, besloten ons de komende tien jaar verder te verbinden aan PSV. Daarmee leggen we samen een stevige basis voor nieuw, toekomstig succes.'

De samenwerking tussen PSV en Philips betekent onder meer dat het stadion zeker tot 2031 de naam Philips Stadion draagt. Daarnaast blijven beide partijen samenwerken aan nieuwe innovaties om het topsportklimaat van de club te verbeteren.

Hechter dan ooit

'Philips maakt een enorme transformatie door naar gezondheidstechnologiebedrijf. Hun expertise en innovaties op het gebied van medische technologie zijn van vitaal belang', aldus Toon Gerbrands, algemeen directeur van PSV. 'We passen deze ook toe om de prestaties en gezondheid van onze spelers, staf en medewerkers naar een nog hoger niveau te brengen. Daarmee is onze samenwerking misschien wel hechter dan ooit tevoren.'

Bovendien verbindt Philips zich voor nog eens vijf jaar aan het zogenoemde Brainport-PSV Partnership, dat naast Philips bestaat uit ASML, High Tech Campus Eindhoven, Jumbo Supermarkten, Royal Swinkels Family Brewers en VDL. Die samenwerking is gestart op 1 juli 2019.

Philips stond tot een paar jaar geleden ook de voorzijde van het shirt van PSV. Tegenwoordig prijkt daar de naam van Brainport Eindhoven.

'In de eerste week dat ik hier begon (juli 2014, red.) hoorde ik dat Philips van de borst zou gaan', vertelt Gerbrands aan het Eindhovens Dagblad. 'Dat leek me een enorme uitdaging en ik had wel ingeschat dat het spectaculair nieuws zou zijn. Vanuit Philips hoorden we toen het verhaal dat we er daardoor juist meer uit konden halen. Wij kregen de kans om een nieuwe shirtsponsor te vinden en zij bleven aan als de grootste co-sponsor van Nederland. Nu is het shirt meer waard dan ooit', aldus Gerbrands.

Chris Woerts vertelde maandag in Veronica Inside over het solidariteitsfonds van de Eredivisie. Bekijk hieronder het fragment.

Chris Woerts over solidariteitsfonds Eredivisie: 'Het is een ...
1:32
Chris Woerts over solidariteitsfonds Eredivisie: 'Het is een ...

Deel dit artikel

Link gekopieerd
Ontvang onze nieuwsbrief
Meld je aan voor onze wekelijkse mail vol met de beste fragmenten, het meest spraakmakende nieuws, een kijkje achter de schermen en meer.

Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Vandaag Inside ontvangen met daarin het laatste nieuws, de leukste video's en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.

Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.

© 2024 Talpa Network | Alle rechten voorbehouden.