FC Barcelona speelt zondag in de Clásico tegen Real Madrid met het embleem van Drake op de voorkant van hun shirt. Op de plek waar normaal het logo van hoofdsponsor Spotify prijkt, staat nu een uil. Barcelona en de streamingsdienst willen daarmee vieren dat Drake als eerste artiest de grens van 50 miljard streams op Spotify doorbrak.De 35-jarige Canadese rapper bereikte die mijlpaal begin vorig jaar. Drake heeft een uil als embleem van zijn label. Een afbeelding van het dier staat ook op zijn borst getatoeëerd.Barcelona sloot begin dit jaar een sponsordeal voor zeker vier jaar met Spotify. De Zweedse streamingsdienst is ook naamgever geworden van stadion Camp Nou. Onderdeel van de deal is dat Spotify een paar keer per seizoen op de voorkant van het Barcelona-shirt plaatsmaakt voor muziekuitingen. Zondagmiddag in de uitwedstrijd tegen Real Madrid (aftrap 16.15 uur) gebeurt dat voor het eerst.Tijdens de warming-up dragen de spelers allemaal een shirt met op de achterkant de naam van Drake en het rugnummer 50. Barcelona en Real Madrid hebben na acht wedstrijden in de Spaanse voetbalcompetitie beide 22 punten. In Madrid staat de koppositie in La Liga op het spel.